Thursday, February 5, 2009

SENAM???



naik je sem ni ( sem last aku sbg undergradute) , aku dianugerahkan satu semangat yg kuat untuk bersenam.. hikhik...alhamdulillah..

actually aku ni rajinla jugak bersenam tp badan aku jer yg xmo kurus (ye lah sgt aku ni rajin kan, ihihih)... meh kita tgok chronology aku bersenam sejak foundation year sampai skang ni..

  1. mula2, aku diperkenalkan dengan bukit cina yg dekat ngan inst pengajian aku, rajin oo aku pi sana sbb ada mee kari yg menanti ( hikhik) slalu p ngan kak ana yg selim melim 2 n antara yg aku igt slalu p ngan aku adalah geng besa aku kat blok b dulu, yana joe, nurul, wawa, etc.. pas2 slalu gak p ngan indah n jerin cos nak p mdam king's pas2.. hahhaa nmpak sgt sume for hidden agenda...hehhehe
ada 1 kes 2, time p mkan mee kari pas joging, dok kira2 duit, x cukup la plak, makan sedap tp bwak duit seciput so terpakasa la call ajun n shak suh antaq duit... bengang tol la budak 2 org 2 nak bgun pagi2 buta nak hntaq duit... n yg x thn 2, sebenarnya salah kira.. duit 2 cukup jer sebnarnya... hahhaha,, mesti ajun n shak rasa cam nak lempang kami sume time 2. ( sowie la cik ajun n cik shak)

2. dah smpai era aku berumate dng cik su plak and bila dah rapat n su n the geng ( skang lebey popular dgn pagilan geng pagar buluh, su tlah introduce aku ngan bukit srindit lak, baru la aku tau penangn exercise kat c2, mmg best esp aerobik dia... nak 'cuci mata' pon best gak kat c2... hihiihiih... ptg2 slalu la p... tp mmg x brapa nak kurus la cos pass jer blik mesti singgah kat kedai makan bayu ataupon pasar mlm kalohr jumaat...stakat sem bru ni, bru skali p bukit srindit... syok oooo, masih sama spt 2 thun yg lalu..

3. activity exercise di inst perguruan masih bertrusan bila aku ni rupa2nya slalu gak join aerobik kat maktab... cam besa org cam su, yana jo, sab la yg wat benda chorographer ni.. best ooo n one of my sweetest memory adalah pabila tesl 1 cohort 2 dapat no 4 pertandingan erobik maktab n yg tlah menjadi satu2 nya kumpln yg di anggotai oleh org2 yg x kurus ( synonim: agak gemokla) n kemenanagn 2 jadi kenanagn terindah la... n ni mungkin berkat manager yg sgt dedicated iaitu ajun..

4. kat uia, aku suka gak p gim uia 2, maklomla perak ( jakun) sbb manala penah p gim sebelom ni, pas2 aku build up geng gim la iaitu aku, aireen , jeno.. (fyi: mereka berdua suda kurus skang ni, huhu) pas2 slalu gak la aku jlan2 round uia smbil cuci mata yg slalu ja gatai ni... hikhihk

5. pas2, era erobik n joging aku tinggalkan sebentar sbb aku dah ada passion baru = belly dancing.. aku mmg suka la sbb ala2 menari cam2 n kalo konsisten mmg leh kurus tau... aku berjaya kurangkan ukurlilit sebyak 1 inci dlam tempoh 1 mggu... kira okla...n dgn adanya org yg supportive cam yana joe n shak... than gak la wat tp x lama pon thn wat belly dancing ni...yg penting fun time together...:)

6. lepass 2, shak n su kot kalo x salah dah kenalkan aku ngan poco2,
mmg masyuk tol.. berround2 leh wat.. ngan rumate aku la time 2, shak, yana jo , n rina... kadag2 jiran2 dtg join... .. skang dah x wat dah... besala warm2 chicken s**t kan...

7. currently, aireen suka ajk aku p joging kat tman rimba air keroh or srindit, mmg best la....cantik tempat 2, ada fountain, tman, jmbatan gantung n sbg nature's lover, aku mmg suka la.. harap2 tabiat ni berkekalan la smpai aku jadi kurus cam dia.. iAllah

in short, aku ni suka jugakla bersenam kiranya, mtk2 dapt teman idup yg suka bersenam n bersukan jgak... untuk kesihatan yg optimum...

p/S: ajakla aku kalo nak senam ye


BADAN SIHAT OTAK CERGAS...






3 comments:

SpEkmATaKu said...

usaha tangga kejayaan
jgn berputus asa or
stop hopin n burnin
d calories dayah hehe

hidayah said...

thanks spekmataku...

Anonymous said...

ain tuh persis model yg menggayakan pakaian riadah..hahaha..