Wednesday, October 29, 2008

*JiraN2 Ku SayanG*


ayah saya bersama maryam dirumah




pak usup bersama mayam semasa mayam masih kecik n anak sedara saya ammar yang terkena sakit kulit..tp dia dah ok skang ni..they are all best friends



kakak saya bersama aminah masa aminah 6/7 thun.. skarng dia dah 9 thun dah..


untuk pengetahuan readers di luar sana, umah saya terletak di kawasan kampung yang bernama Kubang Ulu... readers janganlah salah sangka kerana lokasi petempatannya (cewahh.. mntang2la ajaq kajian tempatan year 4 hr 2) terleatk dekat dengan kawasan bandar. maksudnya umah saya di mudah untuk di reach dari bandar Bukit Mertajam. (oopss,... bandarkah bukit mertajam itu????) bukanlah ulu sgt...


di kampung inilah saya dilahirkan dan dibesarkan sehinggala sebesar saiz sekarang ini...hihi..

berbalik kepada tajuk utama kita... jiran saya.. di bawah saya catatkan jiran2 yang tinggal berdekatan umah saya yang permai itu

  1. toksu saadiah saya.. beliau adalah nenek saudara saya yang telah lama menetap dia sana.. saya sedaq2 ja dia dok depan mata saya dah... dia duduk di rumahnya bersama suami tersayangnya iaitu tokwan hassan, anak perempuannya lang norsiah dan anak2 lang saya
  2. family ustaz azzam + badariah = naona, awis n anis..
mereka ni bukan org asal kg ni tp dah lama gaks dok dekat umah saya.. suami isteri ni pendiam so sy xtau sgt sal depa... diam sediam diamnya la pendek kata.. napa la mak saya x mtk nasihat ka depa.. asyik bokbrek ja bercakap... ( mak, maafkan anakmu ini)

3. famili kaklong n ustaz badron ( makngah + makwan+ minah+ ahmad+ timah+ mayam)

mmg ramai sikit org dalam umah ni tp sgt meriah... kaklong berkahwin ngan ustaz dah hampir 10 thun... n aku igt lagi time kaklong bru mai duduk sini... pemalu, ckap melayu pon x pandai ( FYI: kaklong org kemboja: pnompenh).. skang ni dah terer gila dah.... siap dah ada kedai baju kat kulim n dah kaya dah... tu la org kata usaha tangga kejayaan... even dia x dak knowledge n taktau baca pon leh dapat income nearly thousands permonth.... 2 mmg aku respect la...

kaklong sikit sebanyak mendorong aku nak jadi usahawan gak.. insyaAllah.. ameen

pas2... anak2 dia la yang paling best.... suma comei2 blaka.. depala dok jadi peneman setia kami kat umah terutamanya ayah aku yang tersayang 2..

mayam , 2 thun lebey (maryam kabeer nama betoi dia) tu slalu mai umah aku nak main2 ngan bapak ( depa pgl ayah aku bapak and mak aku ibu, sweet ja kan).. main apa???? main doktor2.
dia mai ja umah aku, mesti tnay " bapak akit aaa?" maksudnya "bapak sakit ka?". pas2 trus p amek ubat2 ayah aku nak sapu la konon... mmg lawak..

bapak aku pon xleh idup kalau xdak depa ni... borink la... xdak budak kecik kat umah...

but sadly, depa dah nak pindah coz kakalong dah berjaya membeli umah banglo 6 bilik di Kulim ( kan aku dah kata kaya ooo jadi usahanita ni). n most probably depa dah nak pindah next year....

huhuhuuh.... aku sedey yan teramat la kalo camni... mtk2la ada org yang berfamili dok sewa kat umah aku pasni gak.... brula ceria skit..

aku rasa stakt ni dulu sal jiran2 aku... ekceli ada byak lagi jiran tapi next time ja la kot..

No comments: